Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

..nikdo neví vše, ani my ne. Nicméně se zde snažíme abychom na nic nezapomněli.. První si musíte položit otázku: Jet autem nebo ne? Další se týká témat: Doklady na cestu, invaze turků na hranicích, cestujeme s dětmi, navigace, únava na cestě a ubytování, dálniční poplatky, policie, denní svícení, cesta mimo dálnici, kriminalita na cestě, zkušenosti s opravou auta v zahraničí či nehodou v zahraničí a mnoho dalšího..
Uživatelský avatar
RomanKM
Příspěvky: 109
Registrován: 12 dub 2015, 11:02
CONTACT:

Re: Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

Příspěvekod RomanKM » 20 srp 2017, 13:28

adblue se dá tankovat i u čerpacích stanic. Doplňují to automaticky při prohlídkách ve značkových servisech,pokud jezdí do neznačkových,tak tam to asi neřeší.
2014 Chorvatsko-Primošten, 2015 Řecko-Sarti, 2016 Montenegro-Budva,Bar,Petrovac,Uljcin,Albánie-Dürres,Bulharsko-Nesebar,Sozopol,Primorsko, 2017 Řecko-Lefkáda,Albánie-Sarande,Himare
Uživatelský avatar
oltcitak
Příspěvky: 161
Registrován: 15 srp 2013, 13:12
CONTACT:

Re: Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

Příspěvekod oltcitak » 20 srp 2017, 15:03

jardap: v tom mojom odkaze to je jasne napísané..... Stručne zhrniem, keď to zahlási, že nieje možné naštartovať, tak tým je myslene, že dokiaľ sa nevypne motor, je možné pokračovať do servisu, ale po vypnutí motora sa naštartovať už nedá bez doplnenia Adblue. Po naplnení (cca 17l tuším) treba počkať 2 minúty(niekde som čítal, že neotvarat dvere, nemanipulovat s kľúčom zapaľovania a pod. , potom zapnut kľúč, čakať 15 sekúnd a až potom štartovať. Na zhasnutie hlášky o nedostatku močoviny stačí doliatie 3,8l.Cize ECU si sama zisti stav hladiny, nieje treba resetovat chybovu hlášku ako napr. u VW.. Takže stačí kúpiť močovinu na pumpe(doporučujem 10l a doliať cez ten nalievaci otvor(možno bude treba nejaký adaptér) počkať a potom štartovať. Easy.
Starex na cestach
-------------------------------------------------
2006-Montenegro,2009-Scotland,2010-Montenegro,2011-Bulgaria,2012-Greece/Thassos,2013-2017-Greece/Chalkidiki tam, kde sa citim dobre
marek
Příspěvky: 98
Registrován: 06 srp 2014, 19:17
CONTACT:

Re: Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

Příspěvekod marek » 20 srp 2017, 16:18

V případě úplnýho průšvihu, že člověk nemá s sebou potřebnou močovinu alespoň na nouzové dolití, tak poslouží destilovaná voda ...
Francie 1x
Itálie 5x
Chorvatsko 4x a už nikdy více
Řecko Lefkada: 2014-poprvé autem, 2015-bohužel vynecháno, 2016, 2017 - 2x, 2018 - v procesu příprav
Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 125
Registrován: 05 zář 2014, 00:09
CONTACT:

Re: Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

Příspěvekod milo » 01 zář 2017, 22:37

Ako som slubil neskor, tak pridavam moju skusenost s opravou auta v GR. Pri ceste do GR som druhy den na dialnici v SRB dostal auto do nudzoveho rezimu. Vypol motor, zapol a auto islo ako vino - kym som dupal. Potom zbrzdenie, 120km/h a zase nudzovy rezim. Vyslo mi to na EGR. Tieto problemy som uz mal. Raz bolo riesenie oprava konektora do EGR, raz vycistenie EGR. Po prichode do Konitse a vlastne v celom Grecku tieto problemy zmizli. Pripisoval som to terenu a stylu jazdy, kedy sa EGR nemalo cas otvarat. No neskor sa mi pridal dalsi problem - na palubaku sa mi objavila hlaska, malo chladiacej kvapaliny. Tak som zacal dolievat a lokalizoval som miesto mozneho uniku. Bol zaciatok dovolenky a mne strajkovalo EGR a dolieval som 2dcl vody denne. Cas zhanat servis, ale EGR ma netrapilo a viac som chcel riesit vodu. Predsa len trpnut kedy prdne daka hadica, kam to tecie a podobne... To uz som bol pomaly na Lefkade a povedal som si, ze to dam. Po odporucani ist sa opytat do autodielov (dik Marek) som sa tam nakoniec vybral ale nedorazil som tam, lebo na ulici zo zapadnej strany Lefkady k Lidlu je tolko servisov, ze nebolo treba.

Prvy servis - plny novsich vozov, prevazne zahranicne SPZ. Toto potrebujem. Povedal som chlapovi, v com je problem, kazal mi doniest auto pred dielnu (5m na cestu bol pre neho asi problem). Tak som dotiahol auto rovno pred dvere garaze a iny chlap mi pozeral do motora, ze co mam za problem. Ukazal som mu fotky, kde bolo vidno kde je voda ze tu dade to tecie. On len kukal kukal a potom povedal - sorry, nemam cas, skus Spirosa na konci ulice - modra garaz. Cestou k spirosovi som videl este jeden servis, kde bol typek, co mal jedno stare mitsubishi na dvihaku - povedal mi rovno, ze mam Volvo, co on neriesi, ani som mu nepovedal co chcem. Prisiel som (aspon si myslim k Spirosovi, mal modru tabulu pred dielnou). Mal v dielni Subaru a bol v druznej debate s typkami, co neskor naplnili subaru a odisli prec. Potom prisiel a pytal sa co mam za problem. Povedal som mu co tecie, z kade asi tecie. Kukol a povedal mi - sorry. Ale sme na Lefkade, tu nenajdes Volvo diely. Moze to byt tato hadica, tu ju nezozenies. Na otazku, ci mi odporuca len autorizovany servis a Ioanninu mi povedal, ze mozno ani tam nebudu mat diely hned. S pokrcenymi plecami povedal sorry, i can't do anything for you a isiel prec.

Vdaka Mirinovi som zacal hladat na facebooku volvoklub grecky a narusil som im stream fotiek ich aut v krasnom prostredi svojou ziadostou o odporucenie garaze na lefkade (v okoli). Pre mna haluz, ale dostal som odporucenie na predajcu Fiatov, Jeepov a Cryslerov, ktory to servisuje a okrem toho este Kiu a Volvo (predajca maxxmotors o kilometer vedla len predava, neservisuje, hoc ma halu velku ako lidl) a rovno aj s telefonnym cislom. Zavolal som a na 10. krat sa aj dovolal s niekym, co vravi po anglicky. Po zavolani sa totiz ozvalo ak toto tak 1, ak toto tak 2 ak toto tak 3 ak toto tak 4 a ziadne znacky nebolo pocut. A dvihat po akejkolvek volbe to nik nedvihol, a ked tak povedal daco po grecky a zlozil. Dozvedel som sa, ze mam prist. Tak som sadol do auta a isiel. Pan s ktorym som po telefone hovoril hned povedal mechanikovi aby zobral moje auto dnu, mna posadil do "obyvacky" odkial bolo vidno cez sklo do dielne. Chlap do toho kukal 20 minut a potom ma zavolali. Chlap mi prekladal co mechanik hovoril. Voda mi netecie, lebo mam plnu nadrz na vodu. Tak som mu povedal, ze som dnes dolieval dva deci pred cestou a ze za poslednych 5 dni som dolial liter. Na to som sa dozvedel, ze auto ma vela kvapalin a to co bolo zatecen nemusela byt voda. Co to bola zistia, ked spravia tlakovu skusku ale robit ju nemozu hned (teraz hned v utorok) ale urobia ju v piatok, len tam auto musim teraz nechat. Na to som povedal, ze nech mi povie kedy v piatok mam prist, povedal, ze bud necham auto, alebo to v piatok nezoberu. Podakoval som mu za cas, poprial mi nech zajdem na Slovensko v poriadku a povedal mi, ze pre mna nic viac nemoze urobit.
Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 125
Registrován: 05 zář 2014, 00:09
CONTACT:

Re: Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

Příspěvekod milo » 01 zář 2017, 23:17

(Neviem, aky je limit na pocet znakov prispevku, preto to delim.)

Tak som sa z Ioanniny vratil opat do Vassilik a siel si uzivat dovolenku s tym, ze kaslem na auto. Dolievat budem 2dcl denne a ked to prdne a auto bude nepojazdne, ukaze sa poistovna, co dokaze vyriesit (CP s asistenciou pri technickych poruchcach s repatriaciou nepojazdneho "neopravitelneho" auta do SR).

Jazdil som si po lefke, dolieval vodu az do cesty, ked som isiel skratkou z Vasilik na Porto Katsiki (offroad po ceste, ktoru este len stavaju a bohvie kedy dostavaju). 20km/h asi 20 - 30minut. Ked som vysiel na cestu, zistil som, ze auto znova netaha. Znova spadlo do nudzoveho, vypnutie motora a zapnutie mu uz nepomohlo. Tak som po lefkadskych kopcoch jazdil v nudzovom rezime, co automatu neprospievalo ale konecne som pochopil, naco mam moznost pri automate aj manualne radit a nebolo to az take zle. To bola sobota a ja som teda kontaktoval domacich (mailom) co nam prenajimaju apartman (bohuzial uz v tom "komplexiku" nebyvaju ale prenajimaju aj apartman v ktorom byvali). Na druhy den rano, ked prisli riadit mi povedala slecna, ze si mail precitali, ale dnes je nedela, nemozu sa nikomu dovolat. Na dalsi den rano klopal na dvere jej otec (Vasilis) (nie moc anglicky zdatny), ale dcera mu povedala vo co go. Volal a dovolal sa autoelektrikarovi, ten vedel po anglicky, povedal mi ze je autoelektrikar a ci mam diesel a mam mu dat Vasilisa. Vasilis s nim pokecal a potom zavolal dvom ludom, zlozil telefon a povedal mi, chod teraz do Syvrosu, je tam na zaciatku dediny velka garaz, caka ta tam chlap. Tak som sadol do auta a siel. Chlap nevedel po anglicky, len habkal. Povedal som mu aky mam problem - i have no power in engine. Nechapal. Tak som mu vysvetlitl, ze si ma sadnut do auta a ist sa previezt. Tak sme sli hore kopcom. A povedal som mu - slow.. na to uz kyval hlavou ze chape. Potom zastal pred nejakym domom - wait a minute - i have computer. Super. nejaka mne zvlastna diagnostika ale ukazovala na chyby EGR. Ked som mu povedal EGR cleaning tak mi povedal, ze nie EGR a odpajal rozne konektory a nepomahalo. Stale zle. Vela telefonatov daval a rozumel som len Volvo sem Volvo tam. Po pol hodine telefonatov a zufalstva v jeho ociach povedal, ze musi vybrat EGR a vycistit ho, 10 min, nech vychladne motor. Vybral vzduchovy filter a zacal s demontazou. Potom mam pocit, ze teatro zacalo (tento pocit som nadobudol az doma). Sedel som obdalec na stolicke, kukal co robi a videl, ze este skusal testovacie jazdy. Potom telefonaty a potom prisiel chlap na motorke. Posila, myslel som si, ale iba jazykova. Vysvetlil mi, ze EGR vybrat nie je jednoduche (ano je to volvo, nie je to jednoduche), hlavne ked to robi prvy krat. Pytal sa ma, ci som s EGR uz problem mal, reku ano. Raz mi preletovavali konektor, lebo bol v skrate a raz museli cistit. Chlap mi povedal, ze Panagiotis na to potrebuje aspon 3 hodiny, lebo na vybratie EGR musi rozdelat "cely lakatos". Chapem, aj moj mechanik huboval ked mal vytahovat EGR. Dohodli sme sa, ze mam prist na druhy den rano o 9.00 a spravi to. Zatial mi nechal odpojeny konektor od EGR a povedal, ze takto mozem kratkodobo jazdit. (Medzitym telefonat mojmu mechanikovi, ci je to tazke vybrat a on povedal, ze nakoniec to nebolo, len 2 sroby boli problematicke, ale dalo sa to bez toho aby cokolvek naookolo rozoberal). Rano som doniesol auto a siel taxikom na plaz. Prisiel som o tretej ako mi povedal "tre ora". "in a three hours or three o'clock - three o clock mi povedal"). Nakoniec myslel in a three hours. Prisiel s tlmocnikom. Uz v dialke na motorke mu krical seventy euros a ja som sa potesil ako malo budem platit, kedze som cakal za pucovanie EGR viac.

Tlmocnik mi povedal, ze Panagiotis precistil 'cely system' a ze preletoval konektor. mam si skusit auto. Vyskusal som a slapalo. Neotvaral som kapotu pred nim - moja sprostost. Proste radost ze auto taha za 70 eur bola velka. Ked si predstavim ako by som siel na SK max 120 kmh a do kopca max 60.

Usmev na tvari mi zmrzol na Egnatii Odos nedaleko Straty, ked mi auto opat padlo do nudzoveho rezimu. Rubalo rubalo a zrazu nic. Na Strate otvorim kurfor (prvy raz od "opravy") a som nevedel ci sa smiat alebo plakat. Typek mi len izolackou obmotal vsetky kabliky veduce do konektoru do EGR a takou, co nevydrzala teplo a poodliepala sa popadala kade tade a videl som ako su kabliky v skrate. EGR bolo nedotknute. Keby ho vyberal na cistenie, bolo by vypucovane aj z vonku, alebo by aspon bolo vidno, ze sa v niecom macalo, obtieralo, proste nebolo by rovnako "spinave" ako ostatne komponenty naookolo.

Kedze izolacka (este vtedy nepatrila) do povinnej vybavy auta, presne som videl kam kus odlepenej izolacky umiestnit a auto tahalo ako drak cely den. Opat mi to padlo do nudzoveho rezimu rano v srbsku po 120 km, ale uz som vedel, co mam urobit.

Ale co uz, ako je ten ftip, neplatis za to, ze som udrel raz kladivom, ale za to, ze som vedel kam a ako silno udriet. Proste keby mi to obmotal v ten den ako som u neho bol, asi by sa bal, ze by som mu za taku opravu nezaplatil.

Teraz som doma a caka ma fixovanie - EGR off (sae, stupel nepomoze, volvo ma za egr daky senzor, ktory vyhodnoti, ze pri otvrenom EGR tade "spaliny" netecu a hodi sa do nudzoveho rezimu, egr off sa ale riesi iba softwarovo, co je fajn). oprava konektoru (nie izolackou) a hlavne skutocny problem pred zimou - tecuca hadica - pravdepodobne ta co ide do chladica spalin za EGR.
Uživatelský avatar
Mirin
Administrátor
Příspěvky: 512
Registrován: 29 zář 2010, 08:31
CONTACT:

Re: Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

Příspěvekod Mirin » 02 zář 2017, 06:33

Ahoj Milo, jsem rád, že jsem mohl pomoci alespoň radou...v podobné situaci jsem byl i já v roce 2015, kdy jsem si na Thassosu vykopnul konektor...místní už tuhle story znají...znám ten pocit, když nevíš, na koho se obrátit...a asistenčka ti dokáže sehnat elekktrikáře pouze se zkoušečkou a ten se pouze poškrábe na hlavě a řekne "big problem, only servis FORD!".
Měl bych nápad....tuhletu story předělat do reportáže ... (Pavel to určitě zvládne), jen by to chtělo nějakou fotku, třebas výsledek práce s izolačkou :lol:
Díky za pěkný příspěvek....hotový thiller :doh: :clap:
2006 - Asprovalta, 2007 - Mola Kaliva, 2011 - Thassos, 2012 - Polichrono, 2014 - Sarti, 2015 - Thassos, Skala Potamia :handgestures-thumbupleft:
Svět patří těm, co se neposerou! A lepší pivo v žaludku, než-li voda na plicích :obscene-drinkingcheers: Nad alkoholem se zvítězit nedá, jen my Moraváci jsme už několikrát remizovali. :banana-rock:
marek
Příspěvky: 98
Registrován: 06 srp 2014, 19:17
CONTACT:

Re: Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

Příspěvekod marek » 02 zář 2017, 12:49

Uf :shock: , tak trochu mi to zapadá celkově k přístupu "pracujících" Řeků rukama, ale tohle bych tedy řešit fakt nechtěl :|
Francie 1x
Itálie 5x
Chorvatsko 4x a už nikdy více
Řecko Lefkada: 2014-poprvé autem, 2015-bohužel vynecháno, 2016, 2017 - 2x, 2018 - v procesu příprav
Uživatelský avatar
Pavel
Administrátor
Příspěvky: 1733
Registrován: 29 zář 2010, 13:39
CONTACT:

Re: Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

Příspěvekod Pavel » 02 zář 2017, 13:04

-->marek: ..mne to nezapadá do ničeho.. všude jsou lidé různí.. mohl bych psát celé story o automechanicích v České republice z nichž by vám šel mráz po zádech.. pokud sleduješ toto df, tak nedávno jsme tady řešili opravu auta a vše dopadlo k maximální spokojenosti.. já osobně jsem opravoval auto v Řecku několikrát (tedy já ne, ale řečtí automechanici) a nemohu říct křivého slova, rovněž pak mnoho dalších lidí, kteří si to nedokázali vynachválit včetně ceny, která byla levnější jak u nás.. Spíše bych řekl, že to je o štěstí, na koho člověk narazí. Takže nedělejme závěry z něčeho, co se děje všude!!
Tady hlídám já! (K Řecku patří zábava a já mám rád humor v každý podobě :-) ) Bohužel jsem i rozhodčí a soudce kat tohoto DF, kdy legrace občas končí.. :think:
PavelP
Příspěvky: 13
Registrován: 10 říj 2010, 11:33
CONTACT:

Re: Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

Příspěvekod PavelP » 02 zář 2017, 14:21

Já mám loňskou zkušenost se servisem Škoda ve Volosu a nemohu si stěžovat.
Oprava byla o 20 procent levnější (počítám práci, protože senzor ABS neměli, tak jsem souhlasil s použitým dílem) než v ČR, cenu vím protože se mi porouchal senzor na druhém kole několik dní před letošní dovolenou.
Vynikající ochota a po celio dobu opravi jsem byl v dílně vedle auta a popíjel frapéčko. :lol:
Uživatelský avatar
Sally
Příspěvky: 125
Registrován: 03 říj 2010, 18:50
CONTACT:

Re: Zkušenosti s opravou auta, nebo nehodou v cizině..

Příspěvekod Sally » 02 zář 2017, 21:06

Díky moc za rady a navíc i Pavlovi za ochotu a obrovskou práci, kterou si dal s tím pomoci mi. Nevěděl jsem vůbec "vo co go", navíc když hláška se objevila bezprostředně po natankování v Preševu. Rozhodil jsem sítě taky a nakonec mi přímo v servisu řekli, že hláška se objeví po dosažení minimální hladiny a pak že dojedu ještě si 2 - 3 tisíce kilometrů. Že nemusím ihned hledat servis, že stačí dojet dom a řešit to tady. Maximálně že se přestane regenerovat filtr pevných částic a motor může (a nemusí) ztratit výkon. Vypnout, znovu nastartovat a jedu dál. Od závady jsem najel cca 3200 kilometrů a dojel dom. BUdu to řešit až v Brně.

Tož tedy ještě raz - těžké děkovanec všem :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: 2 a 0 návštevníků